Thursday, March 16, 2006

Bokojo kito..

Lama tul tak berinteraksi dengan dunia luar..keje banyak gile babas..tak cukup masa nak intai email. Dapat sms..ade pantun di tujukan kat aku atas 'ketenggelaman' aku yang makan masa sminggu eh 2 minggu..

'Balado indak, basantan indak,
Nangko mudo ko digulai,
Barito indak, bapasan indak,
Ati den hibokan bacarai..'

Cellemek..pantun Minang le pulak..seingat aku, pantun ni penah aku baca dalam buku Aku Budak Minang"- Ujang. Hek elle..tak jadi nak kagum.

Banyak benda dah blaku dalam smenjak dua menjak ni..2nd bos aku dah kuar company..wife die pun kuar sama..jual syer. Sayu je aku tengok muke diorang..
Si botak plak kemain lagi..siap mnari twist petang tu..hampagas tul orang tua ni.. aku sebagai pemerhati ..apa lagi..perati je le..apo nak buekk..Kalau aku jadi MD dah lama aku kick je si botaks tu..cam bagus je die.Pas tu dengan muke ghairah nye die blanje kitorang McD. Ape barang...!!
Stakat McD..aku ingat bleh le pi makan kat Victoria Station..pekena lobster spinggan due.. Kedekut tul botaks ni.. Tapi yang best, 2nd bos aku n wife ajak kitorang pi Nando's. Ok le tu.Diorang bukan orang kaya cam botaks. Sonot tul..makan ayam sambil mengumpat si botaks..kwes..kwes..kwes..Pastu diorang belikan adiah utk kitorang..ishk..spatutnye kitorang le yang belikan diorang adiah..dah terbalik pulakk. Tapi diorang memang baik.Sebab tu aku suke diorang..Bukannye sebab aku ade ati prasaan kat 2nd bos aku tu..kuda tull..hehe

Hidup ni memang takbleh nak jangka..sebab duit semua jadi buta kayu..eh..kayu mane ade mata..
err..jadi le ape ape. Apsal rase hampeh sluruh badan..bosan tahap king kong..rasa cam nak terkeluar je rangka dari badan.. mmm.. nak sambung kojo la. Karang aku plak yg di'kick' si botaks tu. Aku berzam zam..eh..aku berazam..nak kojo sekueknyo..
'Bokojo la kito sekueknyo..berushola kito sekueknyo..
kuek bokojo banyak duit tambah kayoooo..pakcik kayo.!!

Adios!

3 Comments:

At 6:46 PM, Blogger Taiko said...

2nd boss kau tu nak buat apa pulak lepas ni?

 
At 4:42 PM, Blogger l4dibird said...

taiko..die bukak bisnez baru. Botak x tau. smoga diorang bejaya kaw kaw..amin.

 
At 3:15 PM, Blogger Unknown said...

slm, ape maksud dlm bhs melayu "bokojo la den sekueknyo";

 

Post a Comment

<< Home