Wednesday, May 10, 2006

Merapu merapan Penyapu penyapan


Kekure resakse telah memblok lori Fedex hingga mengakibatkan segala penghantaran ke Wilayah Timur mengalami gangguan yang amat kritikal hingga menjurus kepada peutupan syarikat yang tak berkaitan yang saja cari alasan nak tutup kompeni..keh.. Keheing!! ~~Ni cuba tiru batuk apek dlm Bujang Senang..citer tahap longkang..ntah knapa termakan pujuk rayu opis mate yg beria nk banjer aku tgk citer ni..giler mnyesal tgk citer ni..aku penat tunggu tang mana nak gelak dlm citer ni..eh pelikla.. sat kabar ckp lawak giler..tapi aku kuar panggung dengan sistem imunisasi aku terganggu kerana seblom masuk panggung aku dah set dlm sistem badan aku nak gelak tahap Gengster..tapi bile kunci gelak aku x terbukak, tak pepasal jammed plak sistem imunisasi aku..eheh~~(ape aku ckp ni..) - Tapi sib baik org banjer, kalau tak aku buat2 sawan kt panggung..x puas ati nyer pasal.
Huh.. ntah knapa kpala rasa tepu. Merapu camni ringan sket medula oblongata aku..apebende lak ni..? Sibuk yang agak melampau. Non stop..sibuk mengkayakan orang lain. Kalau aku bukak bisness sndiri dah lama bleh pakai BMW 3 series..ohhh.. 3 series je le.. takan nak amik 7 series kot..tak seswai bodi.
Pastu duk umah yang dikelilingi tumbuhan hijau nan permai. Bersama desir air terjun buatan yang mengalir ..Disulami kicau riang burung-burung berterbangan. Aku, duduk di bangku bambu menghirup teh peach suam suam manja yang membangkitkan rasa relaks sluruh badan. Pastu ditepi kolam ada tukang urut import dari Bali..body diurut di iringi alunan muzik klasik dan aroma lilin lavender. Aku...zzzzzz.... pergh...
Beshnye kaye raye..kuwey raye pon besh. Bayangkan.. 1 hari ada RM10K..untuk shopping je. Fuhh..agaknye lagi bagus aku beli je Butik Guess..bleh dapat duit lagi..aku pakai aku jual..hehehhe..ikh.. berangan memang best.Tapi takbley layan sangat. Nanti 'lagha'..buang masa, buang tnaga..keje x siap, muka big bos berkedut, aku jugak yg x naik gaji.. elok nak nak jd kaye, trus x jadi.
Nak kaye cepat? camne ek? Forex?- Kawan aku Cici, jual financial software. Jual beli Forex. Ye la..dlm masa 15 minit dapat untung RM200K..bayang kanle 5 jam. Heh..Forex ke..ape ke..bende fluctuate susah nak cakap. Walaupon guna technical analysis ke..trend analysis ke..memang untung. Benda camni jgn tamak je. Kalau harga Software ni RM400 aku nak le jgak beli. Tapi..
yg tak tahan 1 software sampai RM40K..ile ke ape. Baik masuk fixed deposit.Interest agak indah. Takpon masuk dlm acc BCB. Masuk RM500 dpt masuk contest. Hadiah Utama Mercedes. Ikh..
Aku yang mengarut. Material nye. Ala. smua org material. Takyah la kunon-kunon mengaku x material. Boring ah. Knapa otak aku tepu a? Tepu kalau tambah 'ng' jadi tepung. kalau tambah 'k' jadi tepuk.. eayy...memang aku dah kritikal. Kalau aku kritikal aku akan menulis benda merapu sampai keybod ni jammed. Kalau tepu cmni pi soping enak jugak. Tapi window soping je la. Buat list price barang yg nak dibeli. Dapat gaji wajibla ke atas umat manusia yang mengejar kebendaan dan pembaziran menuju ke soping komplex untuk dilaburkan segala jerih perih penat lelah dan ketepuan kepala lutut yang ada ke atas baju Guess, jam tangan Guess, alat mekup Stila,M.A.C, kontek lens waner warni, kasut Gucci, sluar levi's & Guess, handbag Braun Buffel, LV. --- berangan lagi.
Tu je la nok kkabo. The truth is..::~KPALA OTAK AKU TEPU~::

2 Comments:

At 12:49 PM, Blogger Taiko said...

baca la trilogy buku tulisan Chef Li - Menjejaki jutawan senyap. kau akan dapat konsep 'kaya'.

 
At 2:07 PM, Blogger l4dibird said...

Wah..nanti aku cari buku tu. Ko dah khatam ke? eheh.. pe pe pon syukran jazila ya taiko.

 

Post a Comment

<< Home