Friday, September 29, 2006

Hari ini dalam puasa

Ari ni dah nak masuk 6 ari poser. Aku tak lalu makan sebab smua lauk yg dibeli rasanya macam hampeh tebu yo. Tak sedap langsung. Cuma ada satu je gerai yg jual karipap. Dan karipapnye rasanya sebijik macam karipap.eh..camna nakcakap aa..Maksudnya karipap ni sangat sedap. Setelah sekian lama aku makan karipap yg rasa macam sabut klapa, ari tu karipap abang tu sedap hingga aku beli hari-hari. Hari-hari karipap, hari-hari karipap.Karipap hari-hari. So menu aku berbuka hingga sahur ialah karipap daging. Juga mengakibatkan berat badan aku turun mendadak! wah. tinggal tulang plak.harap jangan le macam orang anorexia nervosa..erk.

Pagi tadik anak buah aku kol. Dia gelak-gelak. Kata dia..smua orang ada kat kg. Abang aku n family sampai pagi tadik. Akak aku dah sampai Kemaman. aisey..camana aku plak yg tertinggal kat sini lagik. menyampahnyeee..camana plak aku bleh tertinggal rombongan Cik Kiah nih. Kunyit tol aku nih.cet.

Katanya lagi, dalam menu berbuka ari ni..Bubur Lambuk.aduist.. pebret aku tuu.. dah tau aku takde buek apo masak bubur lambuk. Buat la bubur jagung ke, bubur pulut itam ke..bubur cha cha ke..ni bubur lambuk jugak yang derang buat. Berduka lara spanjang pagi.. oh bubur lambukk.Daku terkenang betapa gebunya..lembut nye..empuknye..enaknye adunan rempah dan daun kayu..mmmm..sedap weh!

Tengah ari tadik bos aku cakap petang ni satu opis berbuka kat HV, Subang. yeeeha!! terubat skejap kedukaan bubur lambuk. Puding roti kat HV memang sodap ikh..ikh..tak sabor tunggu petang. Alaa..bubur lambuk tu nanti balik raya aku kerah diorang buat bubur lambuk special utk aku jek. Aku tak kira. Nak bubur lambuk, ktupat sotong, ikan panggang golek mmm..lazatnye.

4 Comments:

At 10:00 AM, Blogger 13may said...

jgn ikut nafsu makan...tapi ikut kemampuan makan...tak habih...boleh hulur2 kami kat sini:)

 
At 3:03 PM, Blogger Sunan_Jati said...

Huhuhuuhhuuh!... betull tapaula satu nie...
sedekah time posa nie amat besar ertinyer.. ikhlasla... yer...
huhuhuhu!

 
At 12:25 PM, Blogger Taiko said...

selamat haru raya. maaf zahir..

 
At 1:55 PM, Blogger l4dibird said...

13may & Sunan, kalau aku ni macam plastikman bleh le huloq kat hang.
Bukan hang je, kat Donald Trump pon aku huloq tolon suapkan..ngeh ngeh.

Takpaa, nanti cek pi Penang, cek pi la sdekah kat hangpa soma. jangan nagih no..bughuk ghopa.

Iyolah Teko slamat la berharu di raya nanti..zahir ku maafkan. ohh..

 

Post a Comment

<< Home