Thursday, May 18, 2006

Makan & tak buat keje.

Wahh..Pagi ni mandomm smacam jek. pastu siap ujan lagik. Sib baik tak lambat. Kalau ikutkan nafsu serakah ni, nak je ku bergulung dalam slimut then..Zzzz.... Oleh kerana kelambatan ku yang tak berapa nak sengaja ni, so terpaksela ku berkorban utk x singgah gerai pokcik yg jual nasik lemak pebret aku. Sungguh haru. ist.ist..untuk memujuk perutku yang dah mula nak buat prangai ni, kul 10 tadik ku usha la kat 7E..ingatkan ade le nasi dagang ke, lontong ke, mihun gureng ke..tapi hampeh. Yang tinggal cumela seketul si nasik gureng yang merenungku penuh syahdu..seolah merayu dirinya disentuh jemariku yang berkuku tajam hitam penuh isi nih.. eh..geli pulak.. Nak tanak tepaksela amek nasi gureng sketul jugak 2 cucuk ciken bol sebagai penambah perisa dan seri nasi gureng yang sempoi tuh. Alahai..tadek rezki nak makan benda lain. Tu la org tua-tua cakap bangun lambat rezki kureng. Btul le tu.
Pagi ni ku sensorang jek yang tinggal. Bukan sensorang satu bangunan tapi kat dept aku je la. Yang lain bsama bos dah kuar pi Workshop. Staf LRT nak buat lawatan seblom bagi projek idaman kalbu bos aku slama nih. Alaa..sebnarnye projek tu dah konfem dapat. Site visit tu sbagai penuhi syarat je. Haa..poie la reramai, aku tanak campor. Tak sanggup nak kotorkan Gucci aku ni ( eheh..sebnonye Blcga je..). Kalau dah ada visit camtu biasanye kul 2++ baru diorang tunjuk muka kat opis..hehe..Aku yang baik ati ni ambek la kesempatan yang skali skala dapat ni untuk menjamu selera & meneroka sluruh dunia yang tak bersempadan nih.. tanduk ku dah mula muncul tojolkan diri...kiskiskiss..
Pasal nasik gureng tadik rasanye tadek la mencengkam jiwa sangat. Tapi sambal dia agak mendebarkan la jugaks. Bleh la tu daripada takde langsung. Takkan nak pi kedai mamak kat ujung kot. isy.. Untuk menjadi kenangan di masa depan, aku pon amek la gambar nasik gureng ngan ciken bol skeping dua. Nanti satu masa yang boring, bleh la aku tengok balik nasik gureng yang dimakan akibat bangun lambat.heheh.. (moralnye : Jangan bangun lambat..huhu..)
Ciken bol tu tidak la mengecewakan.. Sungguh gebu dan manja bila ianya mencecah lidah dan berguling kat anak tekak aku. Sebnarnye aku dah jatuh ati kat ciken bol tu sejak smalam. Memula ku beli la 2 cucuk.. tak tahan dengan kegebuan penuh manjanye tu, aku pesan kat opis boy lagi 4 cucuk ciken bol. Ewah..tak sampai seminit aku melantak dengan penuh lahap dan rakus. Untuk semalam je..6 cucuk ciken bol. 1 cucuk ada 5. 6 x5 = 30 butir ciken bol yang dah lumat dikunyah bersemadi dalam perut dengan aman damai. Wah wah..makan memang sonot kalau tak pikir kemungkinan ia akan menambah lemak dan isi pada tubuh badan..hmm

::~ciken bol yang telah mencuri hatiku dgn kejam..~::

Tu je la nok kkabor. Nak sambung keje lak. Karang bos aku balik, keje tak siap, mau dia bleh berjoget lambak kat opis plak..dan aku plak terpaksele sambut ngan tarian Ngajat..ewahh..Dah a..!! tak abes mengarut. Dah dekat kul satu. Nak kena pi makan lagi.. makan...!!

5 Comments:

At 5:42 PM, Blogger Taiko said...

kau ni budak gemuk macam aku gak ke? err.. soalan aku ni cabul sangat ke?

 
At 11:33 AM, Blogger l4dibird said...

ko budak gemuk spesis ape? ku gemuk-gemuk manje jek. soalan ni agak cabul bila aku x leh pakai jeans pebret yang dah berumor 5 tahun!!masa tu kalau ada pkataan gemuk, harus lebam bijik mata. grr...

 
At 10:12 AM, Blogger Taiko said...

aku gemuk comel cam afdlin sahuki

 
At 10:58 AM, Blogger l4dibird said...

Mak aih...agak kritikal gemuk tu..kalau ku tgk afdlin aku imagine dlm perut dia cam byk air je..err..dlm perut lak banyak ape?
dah scan blom?

 
At 6:03 PM, Blogger Taiko said...

taik

 

Post a Comment

<< Home