Thursday, June 22, 2006

Aku marah dan mengumpat

Junk food. Hari yang mengundang rasa menyampah tahap 8 dalam ilmu penyampahan seluruh dunia. So, bagi kurang kan rasa tak best tu, ku sambar la satu junk food yang dah lama aku abaikan tanggungjawab nih..hehe. Makan..krup..krupp..krapp..krap..!! Aku bukan suka sangat makan..(ehh ye ke..) tapi aku cuma geram kat sesorang. Yang buat aku jadi mendidih.. kalau besi dah melebur jadi cair..

Tadi sesorang telah datang kat opis , bercerita, bercriti tentang opis lama aku duuulu. (lama tuh). Ada la satu Aviation kompeni yang perasan bagus nak mampos. Padahal hutang keliling lutut, pinggang, ketiak, tulang belikat,cuping telinga dan jugak memenuhi segenap ruang di dalam idung. Cett!! Tak lama aku keje kat situ. Politik di mana mana. Aku tak paham langsung dengan kpala otak dan hati perut diorang yang dah keje lama kat situ. Aku, masa awal masuk keje kat situ, biasa la, orang baru, fresh grads. Mistila fresh..haha. Aku kalau wat keje nak yang de best..Alaa..semua orang nak wat yang da best..ye dok.. Ape je yang manager aku suh wat aku wat sehabih baik(kunonle..). Si manager aku ni plak tak abih nak puji aku depan Big Bos. Aku wat keje bagos, cepat siap, sempurna, ceria, bjalan laju (ni pon nak ckap kat big bos.)..

Satu petang aku pi la kat Admin. dept. Kbetulan big bos ada kat ctu. Bila nampak aku ,Big bos pun cakap denga suara yang nak suruh satu dept dengor.. "Yaaa..ini dia L4dibird yang bagus dan cekap (ecehh..). Bagus keje u. Ini la yang saya nak. Bertenaga.." (hoh?!).. aku gabra smacam jek time tu.. (kembang smangkuk pon adek..eheks).. Yang lain..? heh ape lagi..ada yang menjeling sampai juling (err..dia ni memang juling sket, dulu dia org harapan bos. jeles le tuh), ada yang menjuihkan mulut ( menyampah kat aku kot, walau aku tak penah wat salah ngan dia. tapi dia memang meyampah kat aku atas sebab yg aku tak tau.)..kucing betul diorang nih.

Si juling nih, sebnonye adalah orang yang PALING benci kat aku. Giler ah..sungguh aku tak tau apa pon. Dia rasa aku saingan dia. Padahal aku tadek pon ajak dia lumba lari ke..gusti lengan ke..takpon ajak lawan mata sapa yang tak juling, sebab aku tau dia misti kalah nyer. Dalam ke tak tahuan aku dengan kebencian dia kat aku tu, aku dah banyak tulong dia. budusnye lak rasa. Tulong dia sourcing aircraft nyer parts yang dah berkurun menimbun kat tempat dia. (oleh krana aku sangat cepat & tangkas, so smua keje aku cepat abes. kuikui..so akupon suke le mnolong orang..)

Kat Admin Dept, ada sekor head of dept yang jadik kpala taik. (ikh..tak snunuhnye aku bila marah..geli la pulak)..err..Mak Kambing la..sebab dia pompan yang pagi ari dah ada aroma masam yang bleh buat aku potong stim! Si Mak Kambing ni suka cari salah orang. Terutama orang yang tak ikut group dia. Bukan aku tak suka kat dia dan tanak ikut grup, tapi aku tak sanggup nak berlama-lama bermesraan dgn dia. Takut pengsan tahan napas. Tak sanggup oii..bau dia nyer badan alamak aih..tak sangup dikenang balik.ohh.. Si Mak Kambing ni suka 'cucuk' Big Bos. Hingga ada yang terpakse brenti sebab kena hantar kat lain nyer branch yang jauhnye tak tercapai dek kaki diorang. Sadis dan kejam sungguh Mak Kambing ni. Ramai dah yang menyumpah kat Mak Kambing nih.. Nasib baik dia tak disumpah jadik sup kambing atau taik kambing. Da latest kisah Mak Kambing ni, aku dengar dia dah brenti keje sebab ada orang yang lebih power 'cucuk' Big Bos hingga dia di turun pangkat dan di transfer ke branch yang Ulu..hahahahahahahahahahahahahahaha!!

Seblum Mak Kambing ni berenti ramai dah yang tak tahan dengan mainan politik diorang. Big Bos pon spesis budus duk dengor hasutan orang. Pelik tul aku stail bisnes diorang ni. Tadi, member aku cakap staf seangkatan dengan aku, yang dulunya satu kapal dengan Juling yang jeles kat aku tak tentu pasal, skarang ni dah panas bontot nak stay kat kompeni tu sebab mak Kambing kesayangan dah tadek. So takde le pelindung amanah saham dia. Heh..padan muko!
Eh..banyaknye aku mengumpat.sambung lain kali plak umpatan yang jitu.

5 Comments:

At 6:06 PM, Anonymous Anonymous said...

aku rasa...ngan Si Juling tu...hang perasan saja kot...dia tu dah la juling...dia tak usha hang...tapi hang yg dok perasan dia usha hang...biasa la kan....orang juling....mata tengok ke lain...tapi sebenaqnya dia dok perati benda lain.....

tapi elok la Si juling tu satu geng ngan Mak Kambing:P

 
At 12:52 PM, Blogger l4dibird said...

dek non..ku tak prasan la ngan Si Juling tu.2-3 kali dia dah terkantoi masa tengah kutuks aku. Ye le.dia kan juling, so dia x dapat fokus mana kdudukan aku yg sbenor.Disudut mata dia mungkin macam aku tadek sebab tu dia kemain sonot mengata aku. Ade ke aku nak balik kg ngan flight pon dia kata aku blagak.tak paham aku. Orang asli pon tadek yang pikir camtu.iiii..benci sungguh!!

 
At 1:17 PM, Anonymous Anonymous said...

hahahahh....ni dah kira benci tahap nak makan org dah ni:)

 
At 2:08 PM, Blogger Taiko said...

kau ajak je la si juling tu lawan snuker. Mau juling dua-dua belah mata dia nak target bola snuker tu.

 
At 4:09 PM, Blogger l4dibird said...

weh Teko, malas a bkawan ngan dia. Aku takut aku plak naik juling konfius tengok mata dia duk tengok tang mana..Isy..aku rasa macam tak baik a gelakkan org juling. Tapi nak wat camne..dahle juling, ati busuk tak hengat.Pastu jeles melampau kat orang lain..isjk.benci la ingat rupabentuk dia.bonci den.

 

Post a Comment

<< Home