Friday, June 23, 2006

Tak Mengumpat pon

ari ni Jemaat. ku plak agak sopan tday. Haruske aku marah-marah bengang tak tentu pasal? OO..tidakk..aku seharusnya tenang dengan walaupon dalam situasi yang bergulung. Tapi apa yang aku merapu smalam bukan satu umpatan maupun kutukan.Tapi itu satu luahan yang dah lama bersarang kat ati aku. Cuma luahan dalam erti kata lain kata-kata aluan untuk satu sorakan BOOOoo!! atau "PADAN MUKE! yey yey!!" pada mangkuk tingkat-mangkuk tingkat yang terlibat dalam mendajalkan aku satu masa duuulu. Kucing kurap btol diorang tu.

Tetiba rasa cam takde pekdah nak marah2..haha normal lagi aku berpikir ek.
Srabut ah. Kritikal jugak srabut aku ari ni. Tadik je aku dah abehkan 3 tin Peah Tea. kritikal kritikal..

So..aku nak tengok sgala tumbuhan ijau utk tenangkan ati nurani aku di ari Jemaat nan mulia nih. Tak ngumpat ponn dan ohh..Kulihat hijauu..

4 Comments:

At 4:53 PM, Anonymous Anonymous said...

kah kah kah....awat hang tak makan saja tumbuhan hijau tu:P

aku jadi mcm ayam berak kapoq hari ni...semlm aku tidoq sejam saja...pasai dok lepak kat kedai nasi kandaq layan bola...nasib baik team Ghana aku menang...so, hari ni totally bateri weak...nak buat keja apa pun tadak mood...mandom...satgi pukui 5.15pm dah boleh cabut...tapi aku tengok jam ni mcm dah mampuih saja...terkemut kemut jln...ingat kalau race ngan kora2 mesti jam ni kalah....
woi!!!! aku nak tidoq!!!!

 
At 2:11 PM, Blogger Taiko said...

aku dulu mengamalkan pemakanan berlebihan bila tertekan. Sebab tu badan aku naik mendadak. Jangan amalkan makanan tak terkawal semasa tertekan. Sebaik-baiknya, kunyah chewing gam banyak-banyak. Boleh jugak menguatkan otot gusi.

 
At 4:54 PM, Blogger l4dibird said...

13may, aku takleh makan tumbuhan ijau cam daun buluh tu sebab aku bukan mAK Kambing. hahaks! weh, kalau ngantoks ko buat-buat la rajin nak pi post ofis ke. tak pon pi kat surau, cakap kat bos ko nak smayang sunat ke..takpon kalau tertido ko ckap kat bos, ko tengah berpikir panjang camne nak cut down opis nyer x penses..hahha

 
At 11:49 AM, Blogger l4dibird said...

Teko, aku makan berlebihan pon takleh jadi sebesar ko (sori, mulut aku pon tadek insurans..). abis kuat pon jadi suku daripada jumlah berat badan dan ukur lilit perut ko..heheh.jangan maree.

 

Post a Comment

<< Home