Friday, June 30, 2006

Jemaat LAgi


Aisehh..ari ni dah Jemaat balik. Rasa cam baru je lagik Jemaat. Minggu ni je ntah ape-ape. Kelam kabut. Jadual full je manjang. Isnin &Selasa berhempas pulas kat Lumut. sampaikan aku nyer besdey pon di rai kat tengah jalan. hampeh tebu tul..cett. tapi aku pelik ngan aku sdiri sebab tahun ni aku tak kesah dan tak amik pduli langsung pasal besdey. walaopon ari tu kul 6.30 pagi anak buah aku dah call nyanyikan "Hepi besdey tu yu..!!". Tapi yang nyata aku akan tuntut adiah yang tertangguh diberi..koskoskoss.. Ari dah 30 aribulan. dahh nak abes bulan nam. besdey pon cincai. smalam makan dapat le kek Coklat Chip Walnut Secret Recipe. enak jugaks.makan tak hengat..sungguh cincai. err..sebnarnye aku lupa besdey aku sdiri..ngeahngeah,..aku dah tua laa.

Malam tadi Slayer call. borak-borak. Pasal mi yang dah kawen awal bulan nam ari tu. Pasal aku yang tak pi umah Mi masa dia kawen. Pasal puisi..(heh..tak sangke aku suka berpuisi dedulu..).
Pasal dah lama tak lepak sesama.pasal bisnes nak tambah income.ishh..dah lama jugak tak borak ngan Slayer. Lepas borak, tak sampai 5 minit Slayer sms sesuatu...

***Aku umpama gagak yang bersayap tanpa kaki,
***Bebas terbang, tapi takbleh hinggap, sebab tadek kaki..

Hoh..ade jugak camtu. Kalau pikir hudoh-hudoh, macam lawak je. Tapi kalau nak pikir dalam sket, macam ada maksud tersirat..ahhh malas nak pikir pasal gagak. dah le buruk, lagi huduh. itam pekat.suara nyaring.suka sampah.ishh.
Sebnarnye aku dedulu ngan Slayer memang suka create ayat ala-ala puisi. (aku tak tau nak dipanggil ape, nak dipanggil puisi macam tinggi lak darjat ayat2 tu.) Smua bermula dengan Citer Indon satu masa dulu. Ada Apa Dengan Cinta..khakhakha..cam bebudak!. "Berlari ke hutan, teriakku.."...ada malaikat menyulam jaring laba-laba ntah hapa ntah aku pon dah lupe..

Ari tu masa Argentina Vs Mexico aku ada amek bebrapa gamba gol dorang. Malam ni Argentina main lagi Germany lak tuh.ngeri plak. Cam tak menang jek rase. Misti la tuan umah yg menang..Tengok jele.




0 Comments:

Post a Comment

<< Home