Thursday, June 29, 2006

Telo Penyu

Humang aii..banyaknyo kojo.. dari ari saktu sampai le smalam, aku kemain banyak benda yang nak di setel..ntah dari mana datangnye keje yang tak berpekdah tu.tak paham aku dengan aku nih..

Ari Ahad.. aku tadek la banyak sangat benda yang best ari ni..ape aku tulih nih. Tadek pkara yang gempak, tapi ari tu aku ke restoren kat Taipan yang masak ayam kg. Tengah pilih lauk aku nampak satu bende yang dah lama giler aku tak jumpe. Telur penyu!!. Wehh..ada lagi ke orang jual telur penyu?? Aku ingat penyu dah nak pupus, so telo penyu jd barang kawalan. api aku beli le jugak 2 bijik. Aku agak ni telo penyu Agar. Sebab telo penyu Belimbing sangat le mahal..tu pon kalau ade.Mungkin dah dikawal sebab penyu Belimbing dah nak pupus. Kesiann.. Telo penyu ni takde le sedap sangat. berlendirrr jek. rasa masin sket.ala masin manje manje gitu.. tak tau le original masin atau tuan kedai dah taruk garam banyak2 masa rebus telor nih.

Aku tlupe nak tanye brape inggit sbijik telo nih. Tapi aku beli lauk kemain sikit. Ayam 2 ketul, lauk daging sikit, telo penyu 2 bijik = RM20.50. Wahh..aku rase nak balik Teganu la tunggu penyu naik btelur kat pantai. Kot la bleh jadik pengusaha telo penyu..Nanannan Tganu kiteee..

malah a nok nnaip. tu je nok kkabor

6 Comments:

At 9:06 PM, Anonymous Anonymous said...

seumoq idup aku..x penah lagi rasa teloq penyu....hmmm..nampak sgt aku ni jakun...ehhh...betoi ka hg mkn teloq penyu...nampak mcm buah lgsat saja...sudah...mampuih....hg dah buat aku konpius...konpius....jenuh plak aku nak pikiaq....

 
At 12:00 PM, Blogger l4dibird said...

Betul la telo penyu, bukan bola ping pong kemek..giler ah..jauh sungguh beza telur penyu ngan buah langsat.Umpama perut Teko ngan perut Saipul Apek..

aa..rase telo penyu macam masin air laut.Telur putih berlendir jernih.telur tengah wane kuning. Aku rasa rebus patblas jam pon tak jadi keras.(aku x penah rebus telo nih)..sebab aku tak penah jumpa telo penyu yang fully masak cam telo ayam direbus.

Cara makan, ko kena muncungkan mulut dan sedut ikut kelajuan sedutan sesorang. Tak payah kunyah pon. telan terus. Ieii..ari tu aku makan 2 bijik..kembang jugak anak tekak. Bila tengok kulit telo, tetiba trasa cam aku ni biawak yg makan telor mentah..slurrrppp...ngeh ngehh..

 
At 1:19 PM, Anonymous Anonymous said...

hmmm...nampak sempoi gak...tapi kat belah utara nih..telo penyu tadak....teloq bewak byk la...hahahah....
apa khasiat telo penyu nih??? boleh kasi kuat tenaga batin tak??? heheheh....

 
At 11:49 AM, Blogger l4dibird said...

13 May..kat Tganu ada gak teloq bewak. iii..ape le hang ni nak banding teloq penyu ngan bewaks.. tetiba trasa cam aku makan teloq bewak plak.Kalau hang nak tengok teloq penyu, trai le pi kat Restoran Ayam Kampung Hassan, Taipan USJ. situ ada teloq pnyu.

Khasiatnya tak tau la plak, tapi sama le cam smua jenis teloq. ada sumber protein yg baguih dok ada. Kuat tnaga batin ka, tnaga solar ka, tnaga nasinal ka..smua baguih la.

 
At 4:51 PM, Blogger Taiko said...

yang kau makan tu ialah Michaelangelo. Dia ada 3 kawan lagi iaitu Leonardo, Donatello dengn Rapahel. Teenage mutant ninja turtle....

 
At 12:41 PM, Blogger l4dibird said...

eh ye ke Teko..aku rasa aku makan Raphael..sebab dia tu bodo-bodo skit..penyu yang blur..senang je nak dkenakan. eh..kee penyu PATA.?

 

Post a Comment

<< Home